21 maj 2010

D.

. . . . . . . . . . . . . . . .

Dublin seveda ni Irska, tako kot Ljubljana ni Slovenija. Če torej želiš spoznati to čudovito deželo, greš še kam, ne le v Dublin, za katerega si rezerviraš dan ali dva. Pred trinajstimi leti, ko sem bila prvič tam, mi je prirasel k srcu, a tako kot vse, tudi on ni več, kar je bil... Vsakokrat se podam po istih poteh in ugotavljam, da se nikoli ne naveličam istih podob. Zadnja kartica z Irske bo torej kičasto predvidljiva.

1.



Irci, posebej Dublinčani, radi poimenujejo stvari drugače, kot so poimenovane uradno. Tile trije so znani kot ''the prick with the stick'' (James Joyce), ''the tart with the cart'' (Molly Malone) in ''the hags with the bags''.

2.



Oscar Wilde je edinstven. Njegov gizdalinski kip najdete v parku nasproti njegove hiše, na ploščah okoli pa izjave oziroma zapise, po katerih je najbolj znan širokim množicam. Najbrž ga mnogi citirajo, ne da bi sploh vedeli čigave besede prodajajo kot modrost trenutka.

3.





Tale kipec v istem parku mi je zelo všeč. Čistost forme in čudovitost detajla.

* * * * * * *

Gre za deželo, ki poleg naravnih lepot, zanimive zgodovine, številnih gradov in odlične literature, premore tudi vrsto mojih (pre)številnih pregreh - korenčkovo torto, odličen kruh, slano maslo, salt and vinegar čips in, last but not least, diet coke (taaaaako drugačna od naše cclight - katere odvisnica sicer sem). Da ne bo pomote - jem tudi zdravo. :)