09 januar 2015

Moja polomija leta 2014

. . . . . . . . . . . . . . . .

Ni veliko ljudi, ki jih občudujem. Kar ne pomeni, da je malo takih, ki jih imam rada. Ali spoštujem. Cenim. Ampak občudujem le redke. Med njimi so ljudje, ki so mi "blizu", a so fizično daleč stran od mene. So toliko moji, kot so tvoji, vaši. No, v resnici so svoji, zagotovo pa samosvoji. Med njimi sta Miljenko Jergović in Marina Abramović. Te dni sem razmišljala, da tule nisem nikoli zapisala avgustovske londonske dogodivščine. Danes zjutraj sem se jo namenila napisati kot največji fail leta 2014. Kakor se rado zgodi, se stvari zapletejo, zato da se spet postavijo na svoje mesto, zlasti pa ugotoviš, da je vse nekako čudežno prepleteno. Sinoči sem končala z branjem Jergovićeve knjige "Oče", zato sem danes pri zajtrku malce po spletu vohljala kaj počne. Naletim na njegovo spletno stran in na veliko presenečenje na tale zapis o Marini Abramović. On, ki mi je tako ljub, prav tako občuduje njo, ki sem se jo avgusta 2014 namenila srečati na njenem performansu 512 ur. Vau!

Bila sem tam:

Na sončno avgustovsko jutro sva se z bratom napotila proti galeriji Serpentine v londonskem parku. Na najino srečo sva bila tam dovolj zgodaj, da se še niso ustvarile kilometrske vrste. Vstop je bil prost, v galeriji pa si lahko ostal poljubno dolgo. Ta "poljubnost" je pomenila, da so se za naslednjo skupino obiskovalcev vrata galerije odprla šele, ko jo je določeno število obiskovalcev zapustilo. Ni trajalo dolgo in že sva bila na vrsti. Stvari si moral pustiti v garderobi, pred vstopom pa bil opozorjen, da moraš biti tiho in si natakniti slušalke. Kratek opis:


Postal si del performansa.

Vznemirjujoče pričakovanje neslutenega in zlasti trenutek, ko jo bom ugledala. Priložnost življenja približati se tej ikoni našega časa. Ampak … Kmalu je pome prišla ena od pomočnic, me odvedla do nekega piedestala, me postavila tja gor in mi nakazala, naj zamižim. In sem. Zamižala. Še prej sem videla, da je bil brat v podobnem položaju. Potem je bila tema. In tišina. Zgolj slutnja premikov pred zaprtimi očmi. Pet, deset, petnajst minut, pol ure sem tako stala. Potem sem odprla oči. Brata nikjer, vse polno neznancev okoli mene, Marine nikjer. Pomaknila sem se v sosednji prostor, kjer me je čakala nova izkušnja, ki je znova terjala temo, tokrat zavezanih oči. V tretjem prostoru je bilo gledanje dovoljeno. Marine nikjer. Brata nikjer. Odločim se, da imam umetnosti dovolj in grem ven. Vzamem svoje stvari, stopim v predprostor, kjer me napade neka televizijska ekipa in prosi za intervju, ki ga odklonim, počasi se napotim proti izhodu, še prej napišem svoje vtise na za to namenjen prostor. Zunaj me čaka brat. Ki pove, da je srečal Marino. Da je Marina stala pred mano, ko sem miže okušala neznane razsežnosti tišine in teme, da ga je prijela za roke in popeljala po galeriji.

Nauk: kdor deluje v skladu s pravili, zamudi življenjsko priložnost. Moj brat je goljufal in je srečal legendo. No, tudi sama sem jo, a videla je nisem. Fiasko. Popoln. Sem pa danes odkrila, da so moji vtisi javno dostopni.

Kr neki.